Vote Clump

Er zijn honderden soorten hamburger, bagels, donuts, frisdranken, duizenden smaken ijs en tientallen automerken waar we uit kunnen kiezen.

Voor de “Amerikanen” die nog denken iets in politieke sferen te kunnen kiezen, is er ondertussen ook een mooie oplossing bedacht:

hillarytrump-clump

Kies keurig, kies Clump!

Een “president van de Verenigde Staten van Amerika” is niets anders dan de woordvoerder van Corporate D.C.

Een soort wapenlobbyist.

 

 

 

72 gedachtes over “Vote Clump

  1. A vote for Clump would be, als het in Nederland zou kunnen een grote vooruitgang betekenen als het om openhartigheid en ‘kosten baten’ zou gaan. Rutte, de corrupste premier ooit krijgt bij elke vraag over het inkomen, of over de belastingen die ze niet betalen van de oplichterskliek von Amsberg, elke keer opnieuw een beroerte. Hij word vuurrood, gaat stotteren, rijst zijn stem en zegt “Daar is mij niets van bekend”! Ze zijn al multimiljardair, maar het schijnt nog steeds nodig te zijn om ze nog rijker te maken via de belastingen die de gemiddelde Nederlander moet betalen. Kijk, de ellende met de Amerikaanse verkiezingen zijn weerzinwekkend, maar door elke Amerikaan te volgen via de media. De von Amsbergs zijn gluiperds die met medewerking van imbeciele loopjongens a la Rutte elke Nederlander een poot uitrukt en dat van tevoren verbloemen zodat er niemand wat vanaf weet, behalve dan de eerder vermeldde schoften die dit zooitje in stand houdt! Het is nu al langer tijd om dit onrecht, desnoods met geweld, op te ruimen en het nieuwe staatsbestel een kans te geven. De noodzaak ervan wordt elke keer als het over die oplichters hun inkomen steeds duidelijker! Staatsreclamezender NOS zendt de debatten zo summier mogelijk uit, zodat de belasting betaler het idee krijgt dat er iets aan dit onrecht wordt gedaan. Ja ja!

    • “Gebeurt het ons een keer dat een gedachte,
      Bij slechts één ziel begrip ontmoet,
      Dan moeten wij geen ander loon verwachten:
      Het is al goed, het is al goed… ”

      Tjoettsjev

  2. Het is oorverdovend stil op internet .Is het wachten op de dag dat de verkiezingen zouden moeten plaats vinden en gaan ze alsnog niet door wellicht? Misschien krijgt Benjamin Fuller wel gelijk! Je merkt nu hoe de censuur al toeslaat.Via nieuwsbrieven krijg ik nog wel eens nadere informatie toegespeeld,maar als je de link aanklikt, sorry is nu even niet te vinden.Altijd gaat het dan over de schandalen in en om die ene Familie. Vanmorgen nog wel gauwgauw een stukje van Youp van ’t Heck gelezen over “een bronstige viespeuk in de paleizen”.Zal vanmiddag wel weggepoetst zijn. Als Nujij.nl nog had bestaan, was de wereld te klein geweest.En niet alleen over een “bakvis met anderhalf miljoen”.Maar met beelden van smiling Rutte als treurwilg! Die man kan acteren ! Kan zo bij het nederlandse volkstoneel . IschaMeijer zaliger zou hem indelen bij de “actreutels”.

    Behalve dat het leven steeds ARMZALIGER wordt in de Lage Landen (die overigens Verdronken Landen worden als vrijwilligers niet met de dijken aan de gang gaan) maar het wordt ook zo SAAI ! Nog even en dan eindigen we als in Soylent Green.

    • Feitelijk is Soylent Green er al Attie, maar het zijn nu nog de dieren die erbarmelijk mishandeld worden om de mensch te ‘ voeden’.
      Gehouden in gevangenissen met als voedsel de techno produkten van Monsanto, dagelijks preventieve medicijnen van Bayer, antibiotica’s, (tegen het leven).
      De mensch is wat hij eet.
      Als je kankerellende eet, zal je dat worden.
      Idem voor de groentes en fruit.
      Het is allemaal rotzooi, ook de ‘bio’ van de super, het komt allemaal uit dezelfde fabrieken.
      Armzalig indeed.
      En het maar gek vinden dat iedereen ziek is of wordt, in lichaam en geest.
      En dan laten we alle medicijnentroep nog maar even buiten beschouwing.
      Dood voedsel brengt de dood naderbij op een ellendige manier.
      Devolutie, hoe triest.

      NG

  3. Ja, Nooitgedacht,ik hoor niet anders om me heen. Een vrouw gesproken (60 jaar) zij moet drie werkhuizen doen.Haar pas gepensioneerde man zat heerlijk te genieten bij de waterkant, vissen. Krijgt een hartstilstand.valt voorover en verdrinkt.Ik vraag me af hoelang de weduwe nu op haar eigen AOW moet wachten.In één van haar werkhuizen is een veertigjarige moeder van 2 kinderen,zij is beginnend dement en haar man ziek thuis met een hersentumor. Dit is niet meer normaal te noemen. Wat moet er van zo.n gezinnetje terecht komen.

    • Attie en NG: ik zie dat ook om me heen gebeuren. Mensen hebben niet in de gaten hoe ze leven moeten. Het eten wat ze naar binnen werken geef je de dieren nog niet. Pasta’s, magnetron voer en kant en klaar maaltijden. Het moet ook allemaal ‘leuk” zijn want wat er op de wereld gebeurt is niet goed want Putin staat voor de deur en slechter kan het niet.

      Moeders warmen de flessen van hun baby’s op in de magnetron en geven ze van dat gore spul uit een potje.
      Ze vinden het gek dat kinderen niet eten. Of ik daar ook last van heb? Nee. Ik kook zelf. Altijd voor de baby’s gedaan. Onze kinderen eten bijna alles en staan in de keuken te kijken wat vandaag de pot schaft. Het eten moet je ruiken maar dat mag tegenwoordig niet want luchtjes in huis is not done.

      We zitten gelukkig rondom de boeren en eten alleen maar biologisch. In de polder is een school waar je biologische boer kan worden en die levert ook aan huis. Heerlijk. De worteltjes en bloemkolen smaken nog zoals ik ze jaren geleden in mijn volkstuin had.

      Vorige week kwam ik nog een moeder tegen met haar baby en moest naar huis een “potje” opwarmen. Ik vroeg haar of ze dat spul wel eens geproefd had. Is best lekker, was haar antwoord.

      Het enige waar ik me echt aan stoor is dat alle pakken, ook de biologische, geplastificeerd zijn met Bisfinol-A.
      De Eco winkel waar we van weten dat ze goede spullen hebben, storen zich er ook aan. In België is dat verpakkingsmiddel verboden.

      Ik lees net een stuk van Dean Henderson, een goede jounalist die ik al jaren volg, over de

      Protocols of the Wise Men of Zion
      https://hendersonlefthook.wordpress.com/2016/10/28/protocols-of-the-wise-men-of-zion-2/

      Ik heb de protocollen van Zion en ze zijn momenteel al ver gevorderd met hetgeen ze uiteindelijk willen.

      Hoe slecht kan je zijn om zo over het leven van mensen te willen beslissen?

    • Dag Attie, Ezra,en anderen,

      Van zo’n gezin komt niets terecht, want dat is al lang de bedoeling niet meer. Er wordt van alles opgevoerd om de mensen het spoor compleet bijster te maken.
      Met inmiddels 38% van de Westerse bevolking dagelijks aan de antidepressiva, hangend aan de nieuwe religie, het grote Licht aan de muur, door de wakkeren nog als liegbak bestempeld, kunnen we het voorlopig wel schudden denk ik zo.
      Want dat betekent dat 4 op de 10 wouten, handhavers, rechters, advocaten etc ook stijf staan van die emotie afvlakkers waardoor je er geen fatsoenlijk gesprek meer mee kunt voeren, befehl is befehl wordt zonder trammelant opgevolgd.

      Ik zie ook hier hoe mensen via big pharma de dood worden ingejaagd met een steevast vertrouwen in de uitvoerende witjassen.
      Pijn in de knie? Ach een shot cortisonen en het komt wel goed, niet dus, en dit nadat de Bayer anti ontstekings middelen hun vernietigende werking hebben gedaan na 3 maanden. Als het niet helpt kunnen we een prothese zetten mevrouw…
      De zakken vullen terwijl iemand zijn leven naar de kloten wordt geholpen terwijl de natuur genoeg middelen biedt om de meeste dingen gewoon te genezen.
      Veel ziektes worden juist veroorzaakt door Big Pharma, maar daar hebben ze dan ook weer medicijnen voor etc.
      Veel mensen sterven aan de vergiftgingen van al die zooi, huisartsen wordt geleerd het te diagnoseren als hartstilstand.
      Lekker makkelijk, daar hoef je geen huisarts voor te zijn, we sterven daar allemaal aan namelijk, aan te weinig lucht in de longen……

      De echte kennis die wij nodig hebben om een zinvol leven te gaan, wordt ons onthouden en is vervangen door leugens, net zolang totdat het gros er naar ging ‘leven’.
      Dat zie ik als het grootste gevaar voor de huidige ‘ samen’leving.
      Een hartloze zielenknijper vertelde mij uit eigen beweging dat hij alleen vergoed werd voor zijn consulten als hij de DSM IV en V gebruikte en daar in beschreven farmaceutica voorschreef.
      Dus dan weet U wel hoe laat het is want de man dient ook zijn maandelijkse rekeningen te betalen.
      En zo zitten alle lagen van de huidige maatschappij in elkaar, moraliteit is ingeruild voor geld, een op en top corrupt systeem.

      Oudjes gaan verticaal het bejaardenhuis binnen en komen er in no-time horizontaal uit, nooit verticaal….
      Om zeep geholpen door de slaapmiddelen die heftig verslavend zijn, en dus dient de dosis wekelijks opgevoerd te worden, totdat ze ‘vredig in hun slaap’ heen zijn gegaan.
      Vroeger heette dat een overdosis, moord met voorbedachte rade.
      De ‘eigen-wijze’ oudjes die weigeren krijgen het ongemerkt door hun avondeten.
      Ik heb het zelf meerdere malen geconstateerd. Want ’s nachts zijn er maar twee ‘verpleegsters’ en die hebben geen tijd om die arme hulpbehoevende mede-mensen te helpen naar het toilet te gaan, of er gewoon eens een fijn gesprek mee te hebben over hun geleefde levens.
      Waarom staan er hekken rond bejaardenhuizen? Om de oudjes ergens tegen te beschermen?
      Het kwaad komt daar ook van binnenuit.
      De nieuwe concentratiekampen, tis maar net hoe je kijkt
      Oude kennis gaat verloren.
      Oude tradities worden weggevaagd en vervangen door ziekmakende principes van de geest.
      Moord op de geest.

      Dergelijke praktijken doen mij denken aan de film Soylent Green, alleen de groene koekjes gemaakt van de overledenen ontbreken nog, of ik zie ze niet.Ik kan nog wel even doorgaan met dit soort voorbeelden, maar ik ben niet van mening dat dat hier nodig is.
      De stille genocide is in volle gang gezet, sluimerend, want de meesten willen het niet zien.
      Ik vertaal hier gedane observaties, maar men noemt mij dan negatief en raad me aan naar de mooie dingen te kijken en die aandacht te geven.
      Negatief vind ik dat men die lelijke dingen zelf juist niet wilt zien.
      Want als het gros de ogen blijft sluiten voor deze misdaden geeft men ze vrij spel.

      Terwijl het zo eenvoudig is de motor van die genocide stop te zetten, wij, mensen hebben de werkelijke macht in handen en dat is door er massaal niet langer nog gehoor aan te geven.
      Een week niet tanken, een week geen boodschappen doen, en je moet eens zien wat er gebeurd.
      Het hele mechanisme loopt gelijk vast.
      Want de tankwagens kunnen hun brandstof niet meer kwijt, raffinaarderijen lopen vast en de vrachtwagens met al het Frankensteinvoer stapelen zich op, op de weg naar de supermarkten etc.
      Laat hier Uw gedachtes eens over gaan.
      Eén week staken met alles en het is gedaan met de ellende, het valt als een kaartenhuis ineen.
      Eigen verantwoordelijkheid is het nieuwe adagium, alles begint bij onszelf, maar dan dienen we wel in actie te komen.
      We houden het zelf in stand, we voeden het monster wat ons opvreet.
      Wat altijd honger heeft, totdat alle koekjes op zijn…..

      Stay Human,

      NG.

      • NG, krijg de mensen maar eens mee. Ze geloven je gewoon niet. Af en toe voel ik me een echte buitenstaander in deze maatschappij. Af en toe ontmoet je een mens die met je mee kan denken.

        • Dear Ezra,

          Wij behoeven alleen ons zelf mee te krijgen.
          Jij en ik hebben ook op de wip gezeten, tussen waar en onwaar.
          Iedereen beleefd zijn/haar proces.
          Dat is wat jij en ik ook willen.
          Wij kunnen de ander niet veranderen.
          Ons zelf wel.
          Jij en ik willen namelijk ook niet dat iemand ons tracht te veranderen.
          Daar gaat heel deze site namelijk over, toch?
          Ik zie steeds meer mensen wakker worden én opstaan tegen al het onrecht.
          Geduld, dulden, is een schone saeck.
          Houd moed.

          NG.

          • Dank je NG! Je hebt helemaal gelijk. Nog steeds kom ik dingen tegen die ik eerst voor waar hield en later blijkt dat ik het verkeerd zag. Het is een leerproces. Soms spelen er meerdere zaken in je leven dan alleen maar de politiek en dergelijke. Vaak leef je in 2 werelden. De ene wereld van dichtbij en de andere lijkt verder weg. Maar ik sta stevig op mijn benen en blijf recht overeind. Ik heb weer een paar kilo wol gekocht om voor mijn kleinkinderen lekkere warme Ierse truien te breien. Je kan dan fijn je frustraties daarop los laten, ha, ha. Dat doe ik ieder jaar en de jongens vinden het prachtig. Lekker zelf ontwerpen.
            Ik wil niet iedereen veranderen maar ik zou zo graag willen dat het een beetje sneller gaat.

            Vanavond kwam ik weer iets tegen. Zie onderstaand stuk van prof. Michel Chossudovky:

            Video: Corruption, Cooptation, Cronyism: The Hillary Clinton “Takeover”, The “Counter-Coup”, Action of America’s Intelligence Community
            http://www.globalresearch.ca/video-corruption-co-optation-cronyism-the-hillary-clinton-takeover-the-counter-coup-action-of-americas-intelligence-community/5554501

            By Steve Pieczenik
            Global Research, November 02, 2016

            Global Research Editor’s Note

            The following video presentation is by Dr. Steve Pieczenik, a former Deputy Assistant Secretary of State who has served as foreign policy expert in several US administrations including Gerald Ford, Jimmy Carter, Ronald Reagan and George W. Bush.

            The analysis and focus presented below must be taken very seriously. It sheds light on the ongoing political crisis in the US and the opposition which is developing from within the US intelligence community against the Clinton crime cabal. Steve Piecznick is articulate and outspoken.

            According to Steve Piecznick,

            “Hillary and Bill Clinton are attempting a takeover of the United States and will stop at nothing.

            A coup d’état of this magnitude has never been affected in such a subtly calculated way.”

            • “Ik wil niet iedereen veranderen maar ik zou zo graag willen dat het een beetje sneller gaat.”

              Ik vind het al snel genoeg gaan Ezra, al die veranderingen, en dan ben ik nog moar een plattelandsboerke, met een kleine stad op 20km.
              Politiek boeit me niet, allemaal leugenaars, anders zag de wereld er wel beter uit.
              Ik heb altijd gestemd gedurende mijn leven, en altijd op dezelfde , hoef je een ander nooit wat kwalijk te nemen.
              Topsport in de politie-k van vandaag, laat maar.
              Beter de knoflook in de grond stoppen.

              November is slachtmaand, ben nooit kapot geweest van november.
              Boeit me weinig wat ze in the USA gaan doen, sinds de genocide op de natives is het daar tot op de dag van vandaag alleen maar slechter op geworden.
              Dat houdt een keer op.
              Long way back home, niet?
              Of in NL, of hier in het Franse land.
              Ik zie overal dezelfde patronen.
              Maar de motivatie is vals van de poppenspelers, daarom zal het ze nooit gaan lukken.
              Wet dreams.
              De tegenkracht van heel dat NWO gedoe is dat de mensen wakker worden en zich in het Hart gaan verbinden, en daar is geen poppenspeler tegen opgewassen, poppen die hun eigen weg gaan.

              Stay strong, all of you,

              NG

      • @Nooitgedacht
        Ik vind dit een mooie uiteenzetting, Nooit. Maar wat betreft dat “eigen adagium” ik ken dat van mijn werk en
        van anderen, maar ze hebben allemaal nog een soort supervisor boven zich, zo ook bij mij, tot op heden. Net zo bizar als in dit verrotte land; we zijn een “democratie” maar het staatshoofd is een ongekozen mongool, met dito dochter. Amalia zal de rijkste mongool van vernederland worden.

        • Dag Ytske,

          Dat is dan ook de reden dat ik geen vaste baan wil, geen uitkering, geen subsidies,geen ziekenfonds etc.
          Want al dat soort dingen gaan gepaard met concessies doen naar degenen die betalen en dus bepalen.
          Rough road, maar ik kan niet anders.
          Om zoveel mogelijk aan het corrupte geldsysteem te ontkomen, is door er zo weinig mogelijk aan mee te doen.
          Niet eenvoudig doch wel mogelijk.
          Een mens is rijk als hij met zo weinig mogelijk geld kan leven.
          Echter, de mensheid is gehersenspoeld en geloofd dat geld geluk brengt.
          Kijk dan eens om ons heen, is dat echt zo?
          Alle misére en ellende vind haar oorsprong in geld, terwijl de mensheid millenia zonder heeft kunnen leven toen ze haar waarden nog in de natuur kon vinden.
          Thans wordt zelfs de natuur opgeofferd voor geld, en dat terwijl geld verzonnen is, het is geen onderdeel van de natuurlijke wetmatigheden die de basis voor een mogelijk gezond en gelukkig leven vormen.
          Hence the trouble…..

          NG.

  4. Alle verkiezingen sinds de 3de weg/ polder moddel/’Paars’ werd gelanceerd monden steevast uit in een nek-aan-nek race. Een gestage stroom van lekken, schandaaltjes, moddergooien over en weer, etc.. Gewoon Hollywood script. ‘Electioneering’.
    Ook wij zitten sinds de introductie van deze verkiezingsmanipulatie opgescheept met nep-democratie. Een 2-partijenstelsel.
    De Bilderberg-partijen, vs. de gecontroleerde ‘oppositie’.
    Een enkele integere partij – buitenstaanders – daar gelaten. Alleen deze laatsten zijn financieel niet ingepakt, krijgen ook geen posten in de nep-ngo’s, denktanks, het machtscentrum.

    Een hele zwik nep-ngo’s heeft de Bilderberg-partijen aan het kapitaal-infuus.
    Zo ook de controled oppositie, die de protest stemmers moeten opvegen.
    Facebook, Twitter, Google, e.d. staan tot het sluiten van de stembureaus paraat om de stemuitslag te beïnvloeden.

    Met CETA heeft de VS de oorlog tegen de EU al voor een deel gewonnen. ISDS zit in dat Monsterverdrag. CETA maakt onze Grondwet tot een dode letter. Het leegtrekken van de EU-belastingbetaler kan los.
    Soros’ is de touwtjestrekker achter Hitlery-Tim Kaine..
    Soros heeft ook de Canadese premier, dandy Trudeau in de voetsporen van zijn elitaire vader gezet.
    Via zijn vehikel de Moslim Broederschap beheerst hij inmiddels grote delen van het M.O.N.A. en Azië.

    Soros’ greep op de EU neemt zienderogen toe. Oekraïne is helemaal zijn project. Middels de Balkan oorlog pikte hij in Kosovo de Trepka-mijnen in; goudmijn in Roemenië, Nafta-gaz Oekraïne, etc..
    Google ‘oorlog-mijnbouw-soros’ . . . . .
    Via de IMF blauwdruk zijn alle belastingbetalers gedwongen garant te staan voor zijn belangen in de plunder van dat land en zijn bevolking.
    De onderste stenen leggers in onze Regering blijven bezeten de belangen van Soros verdedigen.
    De facto leidt de gekende oorlogsmisdadiger, zwendelaar, ‘regime change’-generaal ook onze Regering.

    Ieder volk dat ‘NEE’ zegt tegen VN’s collectivistische Heilstaat, ‘Agenda 2030’, krijgt de NAVO op bezoek.

    Hitlery gaat (i/o) de oorlogen meteen aanzienlijk opvoeren (Hitlery = agent voor de Rockefeller Foundation; de financiers van Hitler). Net als bush en Obama kunnen het Huis en Senaat probleemloos worden gepasseerd door ‘the Executive Branch’, regeren per decreet (‘Executive Orders’).
    De EU is aangewezen als slagveld. (zie: ‘Grand Chess Board’).

    Amerika: ‘Democracy doesn’t live here anymore’.
    ‘God bless America’, de kandidaten krijgen het niet over hun lippen . . . .

    Soros heeft de keuze al lang gemaakt: ‘Atheïsm rules America’, ‘diversity’ en LGBT serves that purpuse best.
    Niets zal het zelfde blijven, alles gaat op de schop – op z’n kop: Technocratie komt in plaats van Democratie.
    Full list of Soros NGOs manipulating elections in all EU member states:
    https://sli.mg/a/Rjhdx8

    http://www.strategic-culture.org/news/2014/06/22/bretton-woods-ii-and-george-soros.html
    Wel lange docu; maar wel zeer grondig onderbouwd, en toont hoe dit proces al 2 W.O.-en binnensluipt.
    http://topdocumentaryfilms.com/hidden-influence-rise-collectivism/
    http://www.strategic-culture.org/news/2016/10/28/the-failure-of-us-democracy.html

    Het Witte Huis heeft alles al paraat om de gewenste Maoïstische slavenkolonie snel te verwezenlijken:
    vreedzame demonstranten zien gepantserde militaire voertuigen tegen over zich: Dakota Access Pipeline;
    https://www.rt.com/usa/355613-standing-rock-bakken-legal-fight/
    De 24/7 bewakingsstaat heeft de privacy van de burger helemaal weggenomen.
    Door het hele land heeft de regering concentratiekampen aangelegd: grote aantallen witte pantservoertuigen met VN logo zijn met treinstellen verdeeld over centra in het land:
    USA – FEMA Camps – Police State – PART 3 of 3 (Jesse Ventura ) – YouTube
    http://www.youtube.com/watch?v=7z_DzAI_iXQ&f

    verbind de stippen.

  5. Zijn buffalo’s opgesloten in natuurparken nog ‘wild’ te noemen?
    Gezien de commentaren op youtube waren er slechts ca. 20, gedreven door een gast op een paard.
    Ik weet het ook niet, was er niet bij.

    NG

    • Een paar buffalo’s meer aan het begin van dit filmke, maar geen duizenden zoals weleer;

      Ik had overigens elders gelezen dat de plannen omtrent deze oliepijp van de baan waren.??

      NG

      • @Dank NG. dank Ezra en alle anderen hier!!!
        Geweldig dit verzet. Direct uit het hart. Wat leven wij hier toch in een ongelovig shit systeem van leugenaars,
        criminelen, zichzelf boven het volk gestelden, psychopaten en pedofielen.
        Voeg dit alles samen en je krijgt Neanderland.
        En het Volk slaapt voort en voort…en voort….

        Gaat allen stemmen in maart volgend jaar(2017), maar dan met de voeten, met spandoeken, met bloemen voor mijn part, maar laat die smerige stinkende leugenachtige stemhokjes links, voor mijn part rechts van voren en van achteren liggen en laat de schapen die er nog wel in geloven weten hoe u erover denkt, vormt een hart, een ziel en een vuist.

  6. Nooitgedacht,gisteravond een twee uur durende documentaire van Michael Moore in Europa gezien. Ik werd in ieder geval er weer eens met de neus op gedrukt, dat wij niet “ons mooie landje”zijn waar de onderdaan zo kwijlend over spreektHoe kunnen ze!
    Nee dan Slovenie,het kleine landje tegen Slowakije aangedrukt. Een tevreden bevolking.De studenten studeren af zonder een cent studieschuld.Ontspannen, ook niet allemaal verloederd in enge studentencorps met hun groteske uitspattingen,waarbij sommige zelfs het leven laten.Het is zelfs zo dat amerikaanse jongeren gaan afstuderen in Slovenie omdat ze de studie in de VS niet kunnen betalen.Misschien ook een tip voor armlastige nederlandse jongeren.Moore reisde naar Portugal,waar heel veel dingen goed zijn gregeld en er betrekkelijk weinig misdaad is.En gevangenen worden goed begeleid.Men vindt het welzijn van de mens moet voorop staan. Dat was ook het geval in Italie waar nog bedrijvigheid is. Vrolijke en gezonde mensen (levensduur gemiddeld 4 jaar langer dan VS en zeker ook hier !) Werkpauzes 2 uur,waarbij iedereen naar huis tuft op scootertje om met familie te lunchen. 8 weken doorbetaalde vacantie en 5 maanden doorbetaald verlof voor de moeder met pasgeborene. Minder stress,minder ziekte.
    In Frankrijk viel me op dat er op de scholen goede lunches worden geserveerd, 4 gangen! Fruit kaas groente en brood,alles van goede kwaliteit. En dat waren geen particuliere scholen en ook in heel gewone buurten.
    Finland nog beter.Kinderen 20 uur op school inclusief lunchpauze,sport,muziek, art en buiten spelen.Geen huiswerk. Middelbare scholieren die drie talen beheersen.Kom daar hier eens om! Spel is van belang voor de ontwikkeling van de hersenen. Je zag ze dan ook niet met mobieltjes klooien.
    Ook Scandinavie bracht het er veel beter af,althans Noorwegen. Overal betaalt men veel belasting,maar krijgt er veel voor terug.Vooral de gezondheidszorg.
    Het is te hopen dat de toevloed van vluchtelingen ,vooral naar de steden, geen roet in het welvaartseten gaat gooien.
    En wat lezen we dezelfde dag in de krant dat er meer verwarde mannen en vrouwen in huurhuizen moeten worden geplaatst,want dat is veel goedkoper. We kunnen dus nog meer noodgevallen verwachten bij de toekomstige buren,of op wegen en spoorwegovergangen.
    Moore zei dat de VS nu gelijk stond aan Papoe-Guinee op de welvaartsladder.Nou,zet Nederland er dan maar bij.
    Rutte glimlachte.Hij zag dat het goed was…………

    • Ja, hail Hillary maar hij vergeet te vertellen wat dat creatuur allemaal op haar kerfstok heeft. Ik denk dat het niet lang meer zal duren dat ze op water en brood gezet wordt. Dat is wat ze verdient. Als ik lees wat er momenteel boven water komt dan… vul maar in.

  7. Michael Moore is een observator die niet in alleen in eigen land maar nu ook in Europa de mensen een spiegel voorhoudt.
    Het minste van twee kwaden denkt hij nu nog. Maar dat verandert wel.

    Bovendien, misschien hoeven we ons niet meer zo druk te maken.Vanavond kunnen we zien hoe het een land vergaat dat onder de zeespiegel ligt.Eens in de 10.000 jaar,laat me niet lachen.
    Uitval van electriciteit voor langere tijd, wegens bijvoorbeeld hackerij ,sabotage o.i.d. extreme regenval, storm die we niet gewend zijn,windkracht 15?
    Kortom , we kunnen nog wat beleven.
    Gek,dat ik nu het eerst aan al die arme dieren denk in ligboxenstallen. Arme sukkels,zo afhankelijk van de egoïstische diersoort MENS.

  8. Dit hele treurige en smerige moddergooi toneeltje is inderdaad zoals ik het zeg voor de Buhne. Toneel, om de grote -niet zelfdenkende- massa “stront” (excuse beter kan ik het niet zeggen) in de ogen te smeren!

  9. Ezra, het is hier al niet anders.Wie kun je nog vertrouwen! Geen mens.
    Alleen de dieren,vooral onze trouwe huisdieren waaronder ik ook tel de arme veestapel die een mistroostig leven leidt voor ons voedsel.
    Als je zelf dieren hebt gehad ,zoals schapen en geiten bijvoorbeeld, dan leer je pas hoe lief en trouw deze schepsels zijn. Oude kippen die aan het eind van hun leven afscheid komen nemen van hun verzorgers.
    Maar je moet als mens in deze maatschappij leven.Daar zit je dan gebogen over belastingtroep,kun je een kleine winkel wel opheffen omdat alle kleine winst wegvloeit naar instituten waar nietsnutten op kantoren weer papieren zitten inte vullen.Krijg je weer de BUMA achter je aan,omdat je misschien de radio in de winkel aanhebt……. En dan weer twee staatsapothekers die je al bij voorbaat bedreigen,omdat het ministerie van Welzijn je heeft benaderd om een drogistvergunning erbij te nemen omdat in een omtrek van 7 km geen aspirine te krijgen was. O wee,volgens de staatsapothekers,als ik dan iets homeopathisch zou toevoegen.Ik zou een boek kunnen schrijven over de malversaties vanuit Den Haag.

    Wie niet meedoet aan het systeem is een outcast.Dan eindig je onder een brug.

    Maar ook over andere dingen is nu veel te doen.Niet alleen de Wikileaks,maar ook de oranjeleaks bijvooreeld. Radionieuws vanmorgen: prinses Mabel van Oranje aan het woord.Gaat strijden tegen kindhuwelijken wereldwijd. Is dat diezelfde vrouw van de Yabyum,de Neeltje Jacoba,die wijf van die Lange,de vrouw die met Soros bij een gruwelijke manifestatie was en meteen maar bij ene oranjeprinz ging zitten.
    Het valt mij op dat veel nogal bedenkelijke figuren die ook de jongensbordelen bezochten,nu via slaapverwekkende amusementsprogramma.s zich opeens als wijze en goeddoenende “vaders” voordoen of op andere wijze zich terugtrekken en op minder publieke manier hun brood bij elkaar scharrelen.

    En bijvoorbeeld het bankwezen. Zalm trekt zich eerder terug dan gepland.Dat is wat ratten doen als het om een zinkend schip gaat.Hij krijgt op zijn salaris van 8 ton nog eens 8 ton extra mee. Was bij aanstelling al bedongen.Dus Zalm zit wel goed.Een maand later komt dan het bericht,dat personeel Amro geen kerstpakketten kan betalen voor het personeel.Ocharme,is het zo slecht gesteld.
    Ik verwacht nu een gebaar van alle managers en oud-managers dat ze in elk geval voor dit jaar de benodigde 5 miljoen lappen.Je laat je “collega’s” toch niet met lege handen gaan 24 december 2016?

    Vrede op aarde aan alle mensen die voor het geluk en welzijn zijn van onze mede-mens van goede wil.

    • Hoi Attie,
      Ik merk dat ook jij veel achter de rug hebt. Wij hebben momenteel twee advocaten lopen, één voor de school waar onze oudste geestelijk mishandeld wordt door de directeur van de schoolen de tweede voor mijn dochter omdat haar manager na een uurtje koffie drinken even meedeelde dat ze op zoek moet naar ander werk. Ze heeft een studie gevolgd om kinderen die rechts georiënteerd zijn (dus de creatievelingen) beter te kunnen begeleiden in het huidige verrotte onderwijs. Dat heeft ze wel eens in vertrouwen tegen hem gezegd. Dus oprotten! Hij kan haar niet meer wegzetten terwijl er nog steeds personeel aangenomen wordt ( ze zit in de detachering voor banken) en ze alleen maar erg goede beoordelingen heeft. Er is in de bankenwereld nog niets van bekend dat er veranderingen komen…
      Ik zie momenteel ook dat er veel gebeurt mede door de onthullingen door Wikileaks. Alles komt nu in een sneltrein vaart boven water. Het is alleen te hopen dat niet de hele Amerikaanse bevolking gehersenspoeld is en in opstand kan komen.
      De top daar is een grote zwijnenstal en het zal hier in Nederland niet anders zijn.

Uw bijdrage

