LEZEN
Uncategorized

WEG MET DE EURO – UIT DE EU!

Op de website van het Amsterdams Verzet treffen we een goede uitleg aan over het falende economische systeem. We hebben de vreemde term “Occupy” maar ingewisseld voor een naam die naar ons idee beter recht doet aan de doelstelling: Bovengronds Verzet. Want uiteindelijk willen we toch “Zelfregeering” bereiken. Het idee dat 99% van de wereldbevolking zich afzet tegen de 1% die ons leven dicteert, is een misvatting. Onze berekening van mensen die daadwerkelijk tot verzet tegen die zogenaamde 1% overgaat komt ongeveer uit op: 0,00000000000001 promille…….Om de bevolking ervan te overtuigen dat massaal verzet de macht van de vermeende 1% kan breken is blijkbaar nog wat meer nodig. Des te meer respect voor de volhouders in tentenkampjes, afgezien van wat er achter die “occupy-beweging” zit.

De totale Nederlandse schuld, te weten die van de overheidsinstellingen, bedrijven en particulieren bedraagt € 2.328.000.000.000,- (2,4 biljoen euro), waar ieder jaar een rente van € 119 miljard over moet worden betaald die terugvloeien naar de geldverstrekkende instellingen. Dat zijn onder anderen geldverstrekkende pensioenfondsen en geldscheppende privé banken. Nu weet u direct waarom de kassen van de pensioenfondsen moeten worden leeggehaald. Het is namelijk lucratiever voor privé banken geld te scheppen uit het niets en daar rente op te vangen. De geldverstekkende pensioenfondsen lopen daarbij dus die banken in de weg en staten zijn druk doende die pensioenfondsen te slopen. Overdreven redenatie zegt u? Wij vinden dat wel meevallen, staten moeten van privé bezit afblijven.

De conclusie die wij ook al eens trokken is, dat het huidige systeem ertoe heeft geleid, dat de gemiddelde Nederlander is opgezadeld met een schuld van € 143.000,- per persoon. Met een rentepercentage van 5% per jaar betaalt iedere Nederlander dus € 7.150,- rente per jaar, hetgeen 22% van het gemiddelde inkomen bedraagt. De Staat der Nederlanden betaalt alleen al over de bij private instellingen opgelopen schulden € 12 miljard per jaar. Absurde situatie en vrijwel uitzichtloos voor wie het begrijpt en onzichtbaar voor wie het niet begrijpt.

Is er wat aan doen?

We moeten wat paraat hebben voor het geval het hele gebouw in elkaar zakt. De bizarre combinatie van een ons opgelegde munteenheid en een politieke unie, is grotesk. Iedereen die beweert, dat wij als het kleine Nederland niet buiten Brussel kunnen, schatten we in als medeplichtig of oerstom. Het tegendeel is namelijk het geval. Om de verpaupering tegen te gaan, moeten niet de zwakke landen uit EU en Euro, maar de sterkere. Nederland moet er zo snel mogelijk uit. Angstaanjagende berichten van economische rampspoed als gevolg daarvan laten we voor wat het is: angstaanjagerij en eigenbelang.

De eerste voorwaarde is dat Nederlanders MASSAAL “en bloc” verkiezingen gaan boycotten. Je stem weggeven is de sleutel van je kooi overhandigen, nadat je jezelf hebt opgesloten.

Dan moet om te beginnen al ons goud terug naar ons eigen grondgebied. Dit hebben we nodig om garanties voor de pensioenen af te geven. Als we ons goud niet zonder voorwaarden terug kunnen krijgen waar we het hebben opgeslagen, is duidelijk wie ons dwarsboomt. Of zou al het goud verpand zijn?? Is het daarom dat Jan Kees de Jager en zijn chef, de monetaire goochelaar Drs. Rutte luid schaterend verkondigen dat wij zo makkelijk schulden kunnen maken bij privé-banken? Je zou het haast denken…..

Vervolgens  moet de nieuwe Volksbank alle in omloop zijnde euro’s op Nederlands grondgebied innemen en daarvoor de NFL (de nieuwe gulden) terug betalen. Koers 1 : 1.  Die omgewisselde euro’s kunnen we gebruiken om staatschulden af te lossen en buitenlandse betalingen te doen en goud in te kopen. Iedere doorgestudeerde econoom zal ons uitlachen, maar daar zal het bij blijven naar we vrezen, in de hoop dat ze er niet in stikken!

Als laatste stap moeten we het onwettige lidmaatschap van de Politieke EU opzeggen en de teveel betaalde € 50 miljard in goud, andere metalen of grondstoffen terug vorderen. Ons is nimmer gevraagd of wij mee willen doen en in 2005 hebben ze stiekempjes ons recht op Artikel 7 (Vrijheid van meningsuiting) even snel ontnomen: http://www.sdnl.nl/actio-popularis.htm Ook dat zullen we even terugvorderen.

Maar eerst……

Echter voor het zover is moet het grootste obstakel in dit wingewest voor de elite worden opgeruimd: de illegale monarchie, na tweehonderd jaar is het mooi geweest. Ook van deze familie zonder verblijfsvergunning zal alle vermogen, opgebouwd sinds het aantreden van Pientje de Ranitz terug moeten worden gevorderd. Bewijs van afstamming zal wel achterwege blijven, dus we hebben al berekend, dat dit wel eens de € 100 miljard zou kunnen overstijgen. Dat kan in de pensioenfondsen, die we samensmelten tot één groot fonds, met de doelstelling: zuinig met de middelen, geen risico, de gepensioneerde gaat voor.

Iedereen die deze simpele oplossingen moeilijker maakt dan hij of zij zelf uit kan leggen, kan terug naar de schoolbanken en afkicken van een fantasiewereld. Want we leven nu in een fantasiewereld en we moeten terug naar de realiteit. Criminele en illegale elementen maken daar geen deel van uit en kunnen de kost terug verdienen in mooie grote strafkolonies op Bonaire en Lauwersmeer. We kunnen helaas het leger nog niet opdoeken, eerst zal de gehele wereldbevolking zo slim moeten zijn uit de fantasiewereld te stappen.

Waarom uit de EU?

Hierom: http://herstelderepubliek.wordpress.com/2011/02/05/echte-republikeinen-zijn-eu-separatisten/

Reacties

50 gedachtes over “WEG MET DE EURO – UIT DE EU!

  1. Wat de eventuele opheffing van de euro en daarmee de EU ga ik niet mee met dit verhaal. Ik blijf van mening dat de principes van de EU en de euro nodig en nuttig zijn o.a. om de – veel te – grote verschillen tussen arm en rijk te verkleinen. Bovendien heb ik mij nooit Nederlander maar Europeaan gevoeld. Ik stond al in 1970 aan de wieg van Europese Federalistische Partij, die toen helaas geflopt is bij de verkiezingen. Willen wij in de wereld nog iets voorstellen in de toekomst dan is de EU bittere noodzaak.
    Wel pleit ik al jaren voor 1 groot, liefst nationaal pensioenfonds onder staats(lees: politiek)toezicht.

    Geplaatst door Amai | 20 januari 2012, 17:41
    • Allemaal tot je dienst. Als een ander zonder zwemdiploma in het kanaal springt, hoef ik er toch niet achteraan? Maar we moeten er vanaf voordat het in elkaar dondert, want dat gaat gebeuren. Ik heb het trouwens over de POLITIEKE UNIE. De EEG (vrijhandels-organisatie) is een heel ander verhaal. En politici toezicht laten houden op de pensioenen? Heeft u niets bijgeleerd??

      Geplaatst door Administrator | 20 januari 2012, 17:48
    • De connectie tussen pro-europa en landverraders vind ik nog al vergezocht en bovendien nationalistisch om geen ander woord te gebruiken. En waar nationalisme op uit kan draaien dat hebben we eerder gezien. Bovendien kan ik er ook niks aan doen dat ik me nooit echt nederlander heb gevoeld, als klein jongetje al niet. Ik had Russische en Duitse voorouders, misschien had het daar iets mee te maken ? Ik ben in elk geval niet (extra) trots op Nederland. Het is maar een begrip he ! Een of iedere malloot heeft ooit ergens een streepje getrokken, wie daarbinnen woonde was nederlander. Woonde je er buiten dan was je duitser of belg. Nou en ? Maar wat dan nog, ik hoef mij hier niet verontschuldigen. En wat jij knoflooklanden noemt, daar wonen ook mensen, die ook hun fouten hebben, net als wij. We zijn geen haar beter dan welk land dan ook, hoog uit wat financieel rijker of geestelijk armer, net hoe je het bekijkt. Nederland sterft sowieso uit, kijk maar naar de massale invasie van engelse woorden de laatste jaren. Ik heb me er lang tegen verzet, doe dat nog, want ik vindt dat je in Nederland (als je er toch woont) nederlands moet praten en geen engels. Tot slot, mag iemand van 64 aan een jongere, jij bent 63 begrijp ik, dit vragen. Vraag jezelf eens af waarom je zo tegen politieke eenwording (en wellicht ook tegen de euro)
      bent ? Is dat behoudzucht ? Hebzucht ? Angst voor het onbekende ? Hoe wil jij dat het minuscule nederland zich gaat handhaven tegenover wereldmachten als China, India en de USA ? Is het niet eerlijker om wat meer te delen met (relatief) armere landen als Polen, Roemenie, enz. of wil jij per se iedere 2 jaar de nieuwste flatscreen en gsm en laptop kunnen kopen ?

      Geplaatst door Amai | 23 januari 2012, 11:59
  2. Utopieën zullen altijd wel blijven bestaan.Niemand heeft er de patent van,dus mag het vrij gebruikt worden,dacht ik zo-

    Geplaatst door Johan | 20 januari 2012, 17:53
    • De mooiste utopie vind ik nog altijd de Politieke EU met een “gezamenlijke munteenheid” om het verschil tussen arm en straatarm te verkleinen. Phantasialand.

      Geplaatst door Administrator | 20 januari 2012, 17:56
      • Het is altijd nog beter dan de utopie van de “wereldmacht Nederland”, onder lijding van Emile, zie ook mijn bovenstaande reactie.

        Geplaatst door Amai | 23 januari 2012, 12:01
        • Wie heeft het over de wereldmacht Nederland? Staat ergens, dat we met niemend meer willen samenwerken? Wie heeft het over Emile en zijn lijding? Ik heb bovenaan al gezegd: U heeft niets bijgeleerd. U wilt ook niet lezen wat er staat, u hanteert de zendelingenmethode inclusief de dreiging, dat Nederland in het geweld tegen China of zo ten onder gaat.

          U wilt blijkbaar niet begrijpen, dat de Unie, de Euro niets anders is dan een chantagemiddel om ons in het gareel van een kleine kiek te houden. Velen vergelijken de Politieke EU met Nazi-Duitsland: FOUT! Het beste kun je dit project beschouwen als een gereviseerde versie van de Sovjet-Unie. Onder dwang van een financiële elite is dat rijk in elkaar getimmerd en onder dwang van dezelfde elite is de stekker eruit getrokken.

          Stel je voor dat Nederland uit de Politieke EU en haar werktuig, de Euro zou stappen.Gegarandeerd dat er dan wél mensen de straat op gaan om daar tegen te protesteren, compleet met bangmakerij en oproer. Daarom zult u uw zin wel krijgen en opgaan in het grote EUSSR. Geweldig, u wordt deelgenoot van wat bijna niemand echt wil, u collaboreert dus en verraadt willens en wetens de Nederlanders die dit NIET willen.
          Gewoon even een referendumpje en we weten hoe het zit; niet direct beginnen met de flauwe ingeprogrammeerde smoes van “onderbuikgevoel” en GSM/Flatscreen.
          We zijn hier niet helemaal gek!

          Geplaatst door ADMINISTRATOR | 23 januari 2012, 12:13
          • Achteraf kun je zeggen dat de euro te snel is ingevoerd en dat het beter was geweest eerst de politieke unie verder uit te werken. Maar j, dat is achtera en daarmee makkelijk praten. Als er sprake was van chantage, dan heb ik daar nog nooit een spoor van bewijs van gezien. Ik blijf er bij dat Nederland vel meer gebaat is bij de EU en de euro, maar dat er politiek wel het e.e.a. veranderd moet worden. Ook onder de SP zie ik dat niet gebeuren. Ook zij hebben nauwelijks contact met de achterban als het op politieke besluitvorming aankomt, nee, misschien nog wel minder dan sommige andere partijen. Wat jij het grote EUSSR noemt – en ik zie ook wel de nadelen van een EU, sterker nog ik heb ze hier wel eens genoemd (bv. europese subsidie voor het wegbreken van een goed geasfalteerd fietspad op de Veluwe en vervanging door een betonnen fietspad, oftewel: misbruik van subsidiegelden). Dat moet dus beter, maar dat neemt niet weg dat de EU (en de euro) voor ons meer voor-dan nadelen heeft. Door als Nederland op een eiland te gaan wonen lijkt utopisch, maar is politieke zelfmoord. Bovendien blijf ik er bij dat al die antieke landsgrenzen beter opgedoekt kunnen worden: DAT is pas antiek.

            Geplaatst door Amai | 23 januari 2012, 13:27
            • Quote: “Maar ja, dat is achteraf en daarmee makkelijk praten” Unquote

              Zeg dat wel, ja! Eerst de Politieke Unie in elkaar timmeren, de Euro invoeren en dan mogen wij er achteraf niks van zeggen, da’s inderdaad een slap excuus.

              Wel eens gehoord van volksraadpleging? Ik wel, maar toen niet. Nu wil de PVV een referendum of we in de Unie moeten blijven of niet, lachertje! Laten we eerst eens een referendum houden of we er wel IN willen, is dat niet logischer? Het zal aan mijn intellectuele beperkingen liggen, dat ik niet alles eerst 180 graden omdraai en vervolgens met mensen de discussie moet aangaan…….

              Geplaatst door ADMINISTRATOR | 23 januari 2012, 13:31
  3. Non topic, 1Vandaag heeft nu een enquête waarin je behoorlijk je mening kwijt kan, ook dat je een republiek wil.

    Geplaatst door Hans | 20 januari 2012, 18:27
  4. Die 143.000€ is wel inclusief particuliere schuld. De staatsschuld is veel kleiner, in Duitsland b.v. is het 2000 miljard op 80 miljoen mensen is 24.000 € in Nederland zal het net zo iets zijn. Dat is niet dramatisch. In plaats van alleen maar de schulden minder snel te laten groeien, moet het ook mogelijk zijn de schulden niet te laten groeien of op termijn, b.v. binnen een generatie of desnoods binnen 60 jaar tot nul te reduceren. Daarvoor hoeft er gemiddeld per hoofd van de bevolking maar 300 € per jaar extra aan belasting betaald te worden. B.v door een Scandinavische BTW, meer vermogensbelasting, meer inkomstenbelasting, afbouwen van de hypotheekrenteaftrek. De schuldencrisis is dus helemaal geen crisis, maar een storm in een glas water.
    Die particuliere schuld is natuurlijk wel veel te hoog, de huizenprijs, lees: de residuale grondwaarde, is gewoon veel te hoog. Want die huizen zijn als ze ongesaneerd zijn, na 30 of 40 jaar nauwelijks meer iets waard. Dus wie 150.000 betaalt voor een kleine tussenwoning met oude dakpannen, oude stenen, oude vensters, oude ketel, slechte isolatie, betaalt in feite 120.000 euro voor de grond en wie 150.000 betaalt voor een bovenwoning op erfpacht, die betaalt 150.000 voor 80 kubieke meter gebakken lucht of in het gunstigste geval betaalt ie een deel van de huur 12 jaar vooruit. Alsof grond werkelijk overal schaars is, tot aan Ter Apel en Terneuzen toe. Er is grond genoeg, Nederland kan 100 miljoen mensen herbergen en nog steeds een aangename leefomgeving blijven. Daar moeten we dus mee ophouden, dat jonge generaties aan oude generaties steeds hogere prijzen voor oude huizen betalen, omdat we het toch wel van de belasting af kunnen trekken. Er is grond genoeg, en een goed prefabhuis waarin je niet eens hoeft te stoken hoeft maar 70.000 te kosten.
    300 € per hoofd van de bevolking inleveren, is als het goed geregeld wordt, niet dramatisch. Geen blue ray speler, geen nieuwe flatscreen, geen smartphone die per maand 70 euro data verbruikt, geen vakantie naar de Dominicaanse republiek, geen nieuwe knieen en geen gouden kronen, dan ben je er ruimschoots.
    De Grieken kunnen ons terugbetalen met Euro’s die alleen in Griekenland te besteden zijn, vrij verhandelbaar of te ruilen voor euro’s die alleen in Spanje te besteden zijn.

    Geplaatst door Klaas Dijkstra | 20 januari 2012, 19:24
  5. Prima artikel en “krek”to the point. !!
    De staat betaalt rente over de staatsschuld, maar niemand vraagt bij wie en waarvoor die rente terecht komt. Voor 90% zorgt die renteopbrengst voor een aanvulling van de AOW in de vorm van een pensioen, omdat de overheid de pensioenfondsen verplicht had hun door ons gespaarde premies(geld) te beleggen in staatsobligaties en leningen. Aflossing van het spaarfonds dat ‘staatsschuld’ heet ontneemt de gepensioneerden de huidige en veilige toeslag op de AOW uit die renteopbrengst. De politiek vergeet dat de staatsschuld even zo goed een bezit is van de spaarders en evengoed een erfenis is die wegvalt tegen de schuld. Het essentiële verschil is alleen ‘Wie’ heeft schuld en ‘Wie’ bezit.
    De overheid financiert haar schuld door staatsleningen uit te schrijven. Dit wordt georganiseerd door het Agentschap van het ministerie van Financiën. De staatsleningen werden tot enkele jaren geleden voor een deel ‘onderhands’ geplaatst bij enkele grote pensioenfondsen. Het ambtenarenpensioenfonds ABP was bijvoorbeeld verplicht om het grootste deel van zijn geld te beleggen in staatsobligaties.

    Welk goed nadenkend persoon ziet NIET dat onze gespaarde premies verdwijnen naar de EU welke niets anders is dan het gewenste Derde Rijk van Nazi Hitler echter ditmaal onder de noemer NWO.

    Geplaatst door Tom Couzy | 20 januari 2012, 19:42
    • Tja, als Hitler de oorlog gewonnen had, hadden we de EU en de Euro inderdaad al veel eerder gehad.
      In wat voor EU we dan nu zouden leven, kunnen we alleen gissen. Zie b.v. het boek Fatherland. Maar i.t.t. dat boek had de holocaust ook wel helemaal niet plaats gevonden kunnen hebben, en woonden er nu 6 miljoen joden plus hun nakomelingen op Madagaskar (het Madagaskar plan is geen hersenschim van holocaust ontkenners, maar staat ook gewoon vermeld in een brochure van het oorlogs- en verzetsmuseum Overloon).
      Het probleem met de EU is m.i. meer dat ie te langzaam, dan dat ie te snel tot stand komt. Een voorbeeld: als we de nationale paspoorten afschaffen,en de nationale ambassades, kunnen er binnen de EU 26×26 ambassades en een veelvoud aan consulaten gesloten worden, wereldwijd 178-26 x 26 en een veelvoud aan consulaten. Als we de staatshoofden afschaffen komt er nog een zeer interessante bezuiniging bij. E.e.a. overtreft denk ik de 300 € die we 60 jaar lang moeten inleveren om de staatsschuld af te lossen. Als we allemaal 2-talig worden, zoals de Ieren nu al zijn, besparen we nog meer en winnen welvaart en welzijn. Wist je dat vertalen 19 cent per woord kost? (excl. BTW)

      Geplaatst door Klaas Dijkstra | 20 januari 2012, 20:09
      • @Klaas Dijkstra,

        Over het Madagaskar-plan van Hitler c.s., zie mijn knipsels, etc.:

        http://gerard45.bloggertje.nl/note/17424/het-madagascarplan-knipsels-etc.html

        Overigens wilde de (antisemitische) Poolse regering al in 1937 alle joden naar Madagaskar deporteren. Zie knipsels uit 1937/1938:

        http://i44.tinypic.com/5l3qdk.jpg

        Geplaatst door Gerard de Boer | 20 januari 2012, 21:19
      • Helemaal mee eens Klaas. Sterker nog, ik was in 1970 al secretaris van de Europese Federalistische Partij, destijds bij de verkiezingen helaas geflopt (Je kunt ook zeggen: toen waren we zeker nog niet aan toe). Het gaat ook allemaal veel te langzaam, maar ik ben wel waakzaam dat het kleine beetje democratie wat we nu nog hebben er niet helemaal aan gaat. De EU vind ik prima, als het maar niet voor ons, over ons en zonder ons wordt.

        Geplaatst door Amai | 23 januari 2012, 13:32
        • U neemt genoegen met het kleine beetje democratie wat ons nog rest? Als we nu eens beginnen met ALLES aan een burgerbestuur voor te leggen! Want op de manier zoals u het brengt, qua klein beetje “democratie”, ga je toch niet trots aan je kleinkinderen oplepelen hoop ik???

          Geplaatst door ADMINISTRATOR | 23 januari 2012, 13:35
          • En hoe word een burgerbestuur dan samengesteld ? En wie kiest dat burgerbestuur ?Partijloos ? Dat is communisme ! Met politieke partijen ? Dat is burgerlijke democratie ! De democratie moet beter, maar dat begint bij burgers zelf. Ieder land krijgt het bestuur wat het verdient. De meerderheid interesseert zich geen bal voor politiek, hoewel dat strikt genomen onbegrijpelijk is, want bijna alles is politiek. Politiek beperkt zich beslist niet tot de Haagse arena. Maar met onze ongeinteresseerdheid gaat het wel langzamerhand die kant op.

            Geplaatst door Amai | 23 januari 2012, 14:09
            • Daar ben ik het mee eens, met uitzondering van dat communisme. Communisme is een zoveelste -isme, wat door theocraten met backup van geld in elkaar is geflanst. Zionisme, socilaisme, communisme, allemaal paarden uit dezelfde stal.

              Politiek = burgerbestuur. Wetten maak je om de soevereine burger tegen het collectief (dekmantel overheid) te beschermen. Nu is het andersom. Dus pleiten we altijd voor directe democratie, zo laag mogelijk en regionaal. Een paar zaken moet je wel landelijk regelen, maar het meeste moet regionaal. Zwitserland telt 7 miljoen mensen en ieder kanton heeft een grondwet. Nu hoeven wij daar niet voor te kiezen, maar ik heb nog nooit van een permanente staat van burgeroorlog in de Alpen gehoord, dus het kan wel degelijk. Bij een soevereine burger hoort een soevereine munt, die we zelf kunnen verdedigen. Factor arbeid wordt gewaardeerd, met geld nog meer geld verdienen is risico voor degene die zijn spaarcenten wil uitlenen. Niet banken die maar wat in een kasboekje opschrijven en opeens moet je 30 jaar rente over niks betalen.

              Het één kan niet zonder het ander. Den Haag wordt Amsterdam (want dat is de hoofdstad) en daar zit een centraal management die moet doen wat de aandeelhouders (regio-vertegenwoordigers) hen opdragen. Natuurrecht is een mooi alternatief voor het Kanonnieke gedrocht van vandaag.

              Ik geef toe: het is wel heel veel werk, ja!

              Geplaatst door ADMINISTRATOR | 23 januari 2012, 14:17
              • Ik blijf er bij dat je met andere woorden zoals “burgerbestuur” kunt denken iets te veranderen, maar onze huidige democratie functioneert al niet. En dat vooral dankzij de ongeinteresseerdheid van de gemiddelde burger, die politiek iets vindt dat vooral voor politici is en vooral niet voor hen zelf. Met zo’n mentaliteit een burgerbestuur willen invoeren, zal weinig soelaas bieden. Ik wil best het Zwitsers model hier invoeren, maar blijf maar afvragen hoe we de gemiddelde burger meer betrokken krijgen bij alle besluitvormingsprocessen (het woord “politiek” moeten we wellicht maar helemaal vermijden, want dat wekt een acute allergie op bij de meesten). Ik vrees echter met grote vreze dat het heel veel energie steken wordt in een nieuw (Zwitsers)model, zonder dat het de essentie aanpakt of oplost: de a-politieke burger.

                Geplaatst door Amai | 23 januari 2012, 20:39
                • Daar weet ik een probaat middel voor: zelf bepalen wat er met je belastingpenningen gebeurt. Het is toch vrij normaal dat hey geld wat je zelf verdiend ook zelf uitgeeft? Nu doet een ander dat voor je, weg betrokkenheid. Meneer Amai, het draait allemaal om geld. Alles gebeurt uit het zicht en er is geen controle. Dat is het leuke van “de politiek”, zoals die nu wordt beoefend: een selectief gezelschap denkt met een soort mandaat van alles voor jou te kunnen betekenen, maar denkt eerst aan eigen belang.

                  Dus degene die betaalt: bepaalt. Moet jij eens opletten hoe groot de betrokkenheid opeens wordt.

                  Geplaatst door ADMINISTRATOR | 23 januari 2012, 21:03
                  • Ja, dat begrijp ik, zo min mogelijk overheid, maar wel goed onderwijs. Zwitserland als voorbeeld. Drugs vrij, euthanasie vrij, internet vrij, transparantie. Dan komen we toch echt bij de piratenpartij uit.
                    Even iets heel anders: morgen is het 300 jaar geleden dat Frederik de Grote werd geboren.
                    Deutsche Post eert hem met een postzegel met daarop het bekende portret. Er schijnt veel goeds te zeggen te zijn over de man, maar hij heeft ook eea verkeerd gedaan. Ik heb de indruk dat de goede dingen overheersen, en aangezien ik er vanuit ga dat vele eigenschappen erfelijk zijn, is het jammer dat hij zich niet heeft voortgeplant. Maar ja, hij was homo/was hij homo? Op het gevaar af dat ik dezelfde beschuldigingen naar mijn hoofd krijg als Dick Swaab (Dick, snij in je eigen dick!): die vraag kunnen we beantwoorden met een simpele botboring. Als de homosexualiteit van moederskant overerft is, vinden we op het X-chromosoom in het Xq28 gebied de homo/bi genen. Homosexualiteit die van moeders en/of vaders kant komt, vinden we op 3 andere chromosomen. De psychiater Brian Mustanski publiceerde deze bevindingen in 2005 (bron: Focus 26.11.2007 p. 166). Als de journalistiek/geschiedkundige wetenschap een wetenschappelijk interessante vraag oproept, wat is er dan meer dan 200 jaar na zijn dood op tegen om te zeggen: op naar Potsdam voor een botboring!?
                    De daar opgedane expertise kan dan weer van pas komen bij wetenschappelijk onderzoek in Delft op de mummies van stadhouder Willem 4, koning Willem 2, prins Hendrik.

                    Geplaatst door Klaas Dijkstra | 23 januari 2012, 22:27
            • Er zijn volgens mij 3 partijen die de democratie willen verbeteren, D66 en de Piratenpartij dmv meer transparantie, referenda, peilingen op internet, direct gekozen burgemeesters/gouverneurs/EU president etc, en de SP door meer extra-parlementaire actie. Het lijkt mij wel wat, als deze 3 partijen het politieke landschap in ”Nederland” (de noordnederlandse rompstaat) gaan bepalen, graag samen met de NVA als het tot een fusie met de republiek Vlaanderen mocht komen. De SP is hard op weg, ik las op teletekst dat ze momenteel de grootste partij in de peilingen zijn.
              Nederland als ”grootmacht” heeft denk ik kansen laten liggen, door de republiek Suriname per direct uit het koninkrijksstatuut te laten vertrekken. Dat was helemaal niet nodig geweest, in het Britse Gemenebest zitten ook onafhankelijke republieken, zoals India en Pakistan en het waren er nog veel meer, zoals Ierland dat er in 1948 uitstapte. En Malakka, las ik in de encyclopedie, is een koninkrijk met een vorst die elke 5 jaar gekozen wordt. Dat is, in omgekeerde vorm, net zo’n interessant koninkrijk als Noord-Korea en Vaticaanstad republieken zijn.
              Helemaal geen staatshoofd, zoals de Zweedse republikeinen willen, en wat ik ook in Duitsland steeds meer hoor (wat moeten wij met een nep-keizer in een kasteeltje?) zou wel eens de beste oplossing kunnen zijn.
              Eigenlijk is er alleen de Nederlandse Taalunie die ons verbindt, waarbij verzuimd wordt Zuid-Afrika. Luxemburg en Duitsland erbij te halen.
              Tja, zo denk ik er ongeveer over, Nederland is geen land, maar een half land, en Nederlands is geen taal maar vereenvoudigd modern Duits.
              Jammer dat Karel de Grote 3 zonen had.
              Met deze bijdrage hoop ik de verharde discussie wat op te vrolijken!

              Geplaatst door Klaas Dijkstra | 23 januari 2012, 19:09
  6. Met de komst van de euro waarbij alles 2 keer zo duur werd voelde ik het al aankomen; dit gaat niet goed komen. Ik had me toen nog niet verdiept in de elite etc. Maar het gevoel wat erg overheerste toen was; als je als gewone burger het met de gang van zaken niet eens bent is er niets wat je er tegenin kan brengen want de EU bepaalt. Jaren later blijkt het gevoel juist te zijn geweest. Democratie is gewoon schijn.

    Geplaatst door Guus | 20 januari 2012, 21:31
    • Citaat “Met de komst van de euro waarbij alles 2 keer zo duur werd”. Dit is feitelijk onjuist. Recent is bekend geworden dat levensmiddelen nauwelijks duurder zijn geworden en andere zaken wat meer, maar twee keer zo duur slaat nergens op. Je moet wel feiten noemen, geen ophitserig geneuzel. Als de EU iets bepaalt, zit daar de politieke partij waar jij op gestemd hebt, ook bij. Dat er iets veranderen moet aan de democratie (ook in Nederland) daar ben ik het mee eens.

      Geplaatst door Amai | 23 januari 2012, 12:05
      • Even voor de goede orde: op een politieke partij stemmen wil nog niet zeggen dat je ook nog een keuze hebt. Die wordt voor je gemaakt. Je stem weggeven is verder vier jaar je kaken op elkaar houden: iemand voert het woord voor je! De één-partijstaat Nederland is een soepel ge-oliede machine. Ben je daar nou zo trots op?

        Geplaatst door ADMINISTRATOR | 23 januari 2012, 12:17
        • Even voor de goede orde: ik ben van mening dat als je op een politieke partij, je er ook lid van hoort te zijn.
          En dan heb je wel degelijk enige invloed, zij het dat je er ook dan nog voor moet vechten, ook bv. bij de SP. Ik heb niet gezegd dat ik trots ben op onze democratie, laat staan op Nederland.

          Geplaatst door Amai | 23 januari 2012, 13:35
          • En ik ben van mening dat het geen bal uitmaakt, zolang het huidige systeem, ook al ben je Partei-Genoße, in bestuurlijke zin de dienst uitmaakt. Consensus heet dat, compromissen en poldermodellering, het zal allemaal best. Werken doet het alleen maar top-down, beste Amai, ga je maar eens verdiepen hoe de hazen lopen. Om te beginnen bij je eigen benoemde burgervader: de enige ongekozen in het college pakt de voorzittershamer op: belachelijk. Zo zit daat door het gehele gebeuren, corrupt, verrot, incestueus en volkomen onbetrouwbaar!

            Geplaatst door ADMINISTRATOR | 23 januari 2012, 13:39
  7. Bericht aan het volk,
    Denk erom, we zijn in oorlog
    You better fucking believe it……

    Geplaatst door Hans | 20 januari 2012, 21:42
  8. Weest nou eerlijk, die € ging vanaf de eerste dag al fout! Jaren later was, volgens de dader van de invoering, Gerrit Zalm de inflatie toegenomen met 7%! En omdat we toentertijd nog steeds in FL. oftewel in guldens rekenden zou iets dat eerst fl.1.00 kostte toen dus met 7% zijn gestegen. Helemaal mis, want Gerretje (maar niet de gekke!) Zalm bedoelde 7% inflatie voor de al ingevoerde € ! Een product dat 7% steeg van fl.1.00 ging naar fl.1.15.5 en niet naar fl.1.07! De werkelijke inflatie was dus 15.5 %. wat de gulden betrof. De meeste Nederlanders deden zoals gebruikelijk geen mond open. Het zal wel kloppen dacht men, ja ja. Mijn lokale visboer maakte het helemaal van eieren, op 30 december kostte een makreel fl.2.50, op 2 januari slechts €2.25. Het advies in het uitstekende artikel hierboven, om de politieke EU, maar ook de Euro in te wisselen voor de nostalgische, maar o zo betrouwbare gulden is een aantrekkelijk advies! Was het maar waar!!!

    Geplaatst door Ger de Vries | 21 januari 2012, 14:41
    • Iedereen ziet met angst de verdere daling van de Euro tegemoet, dit jaar zou de waarde steeds verder naar een dieptepunt gaan. Veel boze burgers met boze reacties….. Maar opeens hebben ze daar een technische oplossing (leugen) voor bedacht. Gisteravond in het nieuws: ‘er komen betere tijden, de Economie (Euro) trekt weer aan.’
      Geen mens die het gelooft, we worden steeds armer.
      Om de belastingput te vullen wil men de BTW binnenkort gaan verhogen, daar wordt in de Eerste Kamer al over gesproken.

      Geplaatst door maartje le comte | 21 januari 2012, 16:36
      • De euro is wel heel ver van een dieptepunt af. Gestart op 1,20 $ bereikte hij na een paar jaar pariteit (1€=1$) en zakte toen naar 0,80 $. Al weer geruime tijd ruim boven de 1,20 is hij de afgelopen maanden wat gezakt, maar niet dramatisch, van 1,40 naar 1,30. En momenteel zakt de dollar weer weg en worden euro/dollar speculanten opgeroepen (op alex.nl) hun winst te verzilveren (die 7% die de dollar in de afgelopen maanden had gewonnen ten opzichte van de euro), volslagen onzin m.i. want geldwisselen kost ook geld. Als de centrale banken wat meer gecoordineerd op zouden trekken onder leiding van wereldbank/IMF dan was er meer rust en konden ze eens na gaan denken over een wereldmunt UNO of zo. Gelukkig is de Zwitserse Frank momenteel gedeeltelijk gekoppeld aan de euro, want grote schommelingen in de onderlinge handel, tourisme etc daar is niemand in Europa bij gebaat, in de hele wereld niet. Ik vertrouw de paus niet, als hij een wereldmunt wil, dan moet het Vaticaan eerst maar eens ophouden met duistere financiele transacties, maar meer coordinatie, koppelen binnen bandbreedtes en een financiele transactie belasting om speculeren af te remmen, daar ben ik wel voor. Dat de Engelsen (de Schotten juist weer niet) daar zo tegen zijn begrijp ik niet goed, want juist in Groot-Brittanie bestaat het al, overdrachtsbelasting op aandelen (0,2% meen ik).

        Geplaatst door Klaas Dijkstra | 23 januari 2012, 19:35
    • Makkelijk om de euro overal de schuld van te geven van alles wat er na 2002 is gebeurd, maar het klopt natuurlijk niet. Inflatie hadden we met de gulden ook gehad. Hoger of lager dat blijft de vraag, maar de inflatie is met de euro jarenlang extreem laag geweest.

      Geplaatst door Amai | 23 januari 2012, 13:37
  9. Hoe ik de EU zie. Ik zie een vorm van kartel vorming. Ik zie een vorm van dictatuur. Ik zie een vorm van fraude. Ik zie een vorm van afpersing. Ik zie een vorm van controle.

    En ik zie overname van Nederland BV. Een goede bv. Een bv met potentie en toekomst. Wat om zeep wordt geholpen door politicie en bankiers. Die nu erachter komen dat ze hun land en ziel aan de duivel verkocht hebben. Maar van schuld bekennen niets wensen te weten. Liever de bevolking ervoor laten opdraaien. Dat is de weg van de minste weerstand.

    Maar het morrelt steeds meer bij de bevolking.

    Geplaatst door bosje | 21 januari 2012, 18:16
    • Bosje, de geschiedenis leert ons dat toeval niet bestaat. De ongekozen EU regering is de ultime vorm van dictatuur. Nederland was met zijn grote mond een voorloper van de vorming van deze dictatuur. De uitvinders stammen uit het verleden, vanuit een hoek waaruit je het niet zou verwachten.

      De veelbesproken illuminatie, zijn diegene de de morgenster aanbidden, oftewel lucifer, beter bekend als satan, vanuit het verre verleden denken zij de uitverkorenen te zijn en denken ze ver biven ons, de massa, te staan. Tot ongeveer 1500 handelden ze vanuit het occulte, echter zijn ze rond die tijd uit hun schulp gekrioen in de openbaarheid via de vorming van de orde van de jezuiten. Deze orde is gevormd door de Spanjaard Ignacio de Loyola. Later hebben ze vaste voet gekregen in het vaticaan en stond hun vrijwel niets meer in de weg. Met behulp van het vaticaan zijn ze in sterkte ( en gekte ) gegroeid en hebben ze zelfs dit instituut over genomen. Niets vreemds overigens want ze hebben beide de zelfde oorsprong. Omdat ze toen de oneindige financiele en machtsmiddelen ter beschikking hadden, konden ze beginnen aan de vervolmaking van hun plannen: een wereld ondergeschikt aan hun denkwijze en overtuigingen. Uitzaaiing van hun medebroeders over eerst Europa en vervolgens over Amerika en de rest van de wereld, bezorgde hun een ongekende macht. Steeds weer hebben ze gehandeld vanuit het verborgene, vanuit een bescheiden diepte, een onderdanigheid die alles overheersend was door het uitgebreide netwerk dat zorgvuldig was opgezet. Binnen dit kader was de onzichtbare Josef Retinger geen uitzondering. Hij was het die Bennie zo gek kreeg om Bilderberg op te starten. Bennie moet zich zeer geflatteerd gevoeld hebben met deze grote taak. Hij was immers direkte afstammeling van Jesus Christus, althans dat dacht hij. Hun eerste eerste succes was de Benelux, voorloper van de EEG, enfin, gehaaid aangepakt en op de gebruikelijke onzichtbare jezuiten manier in elkaar geflanst. De rest van het verhaal kennen we.
      De paralellen in Europa en de USA en in de Unasur en de Nato en al de andere door deze heerscappijen uitgevonden structuren tot vorming van globale eenheid, zijn over duidelijk. Alle pijlen wijzen zoals je zelf al zegt, dezelfde kant uit.

      We worden klaar gestoomd om overgenomen te worden door de zeer besloten vennootschap die NWO heet. Bewijzen te over.

      Als je gaat zoeken op de jezuiten connectie, gewoon door op een naam en jezuit erachter te plaatsen in Google, dan kom je bij zeer vreemde zaken uit. Hoef je dan alleen maar de overduidelijke links aan elkaar te knopen en ziedaar, je hebt een logisch verhaal dat van pure walging zijn weerga niet kent. Gekke is dat je dan ineens snapt waarom bennie de vader van trix moest worden, de bloedlijn moest weer hersteld worden….

      Dit is zoals ik het zie, mijn bescheiden mening, doe ermee wat je zelf wil, misschien heb je er iets aan?

      Geplaatst door Temeroso | 22 januari 2012, 00:41
  10. De EU kan een tijdelijke opleving krijgen omdat er net een illegale swap met de FED is gedaan. Fiat bankieren en er is een heleboel geld beschikbaar om het nog even draaiende te houden. De kosten zullen later moeten worden terugbetaald in de vorm van inflatie en rente. Groet!

    Geplaatst door Kuukske | 22 januari 2012, 05:38
  11. Zij geven je de illusie dat je inspraak hebt, maar ze hebben schijt aan je de heren politici, onbetrouwbaar tot op het bot. Ik spreek uit ervaring en dan wel al meer dan vijftig jaar. Zij hebben een eiken houten plank van een meter dik voor hun kop, maar je moet er eerst maar eens mee te maken hebben gehad, dan kom je er achter!

    Geplaatst door Rots | 24 januari 2012, 23:43
  12. De grote denkfout die hier wordt gemaakt door een aantal is dat politiek niet uitsluitend van politici is. Daar hebben we het voor een deel overigens zelf naar gemaakt door ons af te wenden van misstappen van sommige politici door het af te doen als “smerige politiek.” Terwijl het in werkelijkheid ging/gaat om smerige politici(=mensen). Die zullen er altijd blijven, welk systeem je ook hebt.
    Door smerige mensen en smerige politiek op een hoop te gooien, wordt de illusie versterkt en in stand gehouden dat politiek iets is wat ons overkomt als een soort natuurramp. Maar politiek gebeurt al bij ons om de hoek, op school, de kostbare verkeerslichten die maar niet vervangen worden door een rotonde, de zebra’s die langzamerhand uit het straatbeeld verdwijnen, omdat je toch doodgereden wordt op een zebra, enzovoorts.
    Door de houding “ze doen maar in die…… (vul in: gemeenteraad, provincie, tweede kamer)” wordt de houding versterkt dat het allemaal een pot nat is, een elite, waar we geen enkele invloed op hebben. Maar democratie begint aan de basis, niet aan de top. Door actief te zijn in je eigen buurt, draag je van onderop bij aan het principe dat democratie aan de basis begint en dat je daar de eerste schreden zet op weg naar een echte democratie-van-onder-op.

    Geplaatst door Amai | 25 januari 2012, 09:47
    • Denkfout? Wel eens in de spiegel gekeken?

      Een tijdje geleden alweer, heb ik u eens gevraagd mij één enkele politicus te noemen die integer is en vooral: waarom. Heeft u wegens overstelpend aanbod geen keuze kunnen maken of……

      U moet ook eens in de archieven snuffelen hier, als u tijd heeft. Daar vindt u talloze verhandelingen hoe we het hier moeten organiseren. Als u blijft zeuren over die “politici”, neem ik u in ieder geval niet meer serieus. Met uw “theorietjes” bereikt u precies wat men ons van bovenaf oplegt op dit moment. U doet aan misleiding of u bent inderdaad naïef geboren (ik ook, hoor!), maar niets bijgeleerd. Wat dat betreft heb ik dan wel weer respect voor u, dat u uw verhaaltjes hier zomaar neer durft te zetten.

      Geplaatst door ADMINISTRATOR | 25 januari 2012, 09:59
      • Tjeenk Willink vandaag in de Volkskrant: “Democratie leidt niet automatisch tot de beste oplossing.”
        Je kunt democratie hier vervangen door “Politiek”, politiek dan weer door politici en politici weer door mensen.
        Het blijft mensenwerk en waar mensen werken, worden fouten gemaakt, wordt gefraudeerd, wordt eigenbelang boven gemeenschapsbelang gesteld, enz. Het is nu juist de taak van een parlement om dit allemaal te controleren, wat ze onvoldoende doen, omdat ze te veel met eigenbelang bezig zijn. En dan ook nog eens al die splinterpartijen, wat er o.a. voor zorgt dat onvoldoende aandacht wordt besteed aan zaken als fraude. Wellicht is het een idee om eerste en tweede kamer samen te voegen tot een parlement van 250 leden, waarvan bv. 10 procent wordt vrijgesteld om permanent bezig te zijn met het voorkomen en opsporen van fraude. Daarnaast zullen alle partijen een goede en permanente link moeten leggen tussen kiezers/leden en gekozenen. En dan nog blijft het allemaal mensenwerk, zullen fouten gemaakt blijven worden en blijft er permanent werk aan de winkel tussen kiezers en gekozenen.

        Geplaatst door Amai | 26 januari 2012, 08:52
  13. Als ik dat zo zie dan is er binnenkort geen weg meer terug uit de eurie, NL staat op het punt zijn souvereiniteit in te leveren:

    The two regulations would introduce provisions for enhanced monitoring of countries’ budgetary policies. Member states would be required to submit annually to the Council and the Commission their draft budgetary plans for the following year by 15 October. Closer monitoring would apply to member states subject to an excessive deficit procedure in order to enable the Commission to better assess whether a risk of non-compliance with the deadline to correct the excessive deficit exists. Member states experiencing severe difficulties with regard to their financial stability or receiving financial assistance on a precautionary basis would be subject to even tighter monitoring than member states subject to an excessive deficit procedure.

    Aldus de bespreking van 24 jan. j.l. In brussel, zie volgende link voor verslag:

    http://consilium.europa.eu/uedocs/cms_data/docs/pressdata/en/ecofin/127516.pdf

    Dat de koek al gesneden is en klaar is om geserveerd te worden blijkt uit het verslag van onze EU voorzitter aan Italie op 16 jan. j.l.

    - our crisis mechanisms are being strengthened. The European Stability Mechanism (ESM) will enter into force in July 2012, earlier than planned. We will also assess the adequacy of the EFSF/ESM’s size without delay. We are working with our international partners to increase IMF resources, for which euro area members have already announced a contribution of 150 billion euros. Swift implementation of these commitments is crucial, since these instruments are about trust and confidence building towards the markets.

    Hieruit kunnen we dus opmaken dat de zaken al definitief zijn. 30 jan. de beslissing nemen en in julie 2012 gaat het esm in werking. 6 maanden eerder, vanwaar die haast?

    http://www.consilium.europa.eu/uedocs/cms_data/docs/pressdata/en/ec/127226.pdf

    Het stiekume spel is geraffineerd gespeeld, de souvereiniteit bestaat niet meer en we worden uitgeleverd aan een almachtig EU kabinet. Hier hadden we op kunnen wachten, wie weet wat er dan staat te gebeuren….

    Geplaatst door Temeroso | 25 januari 2012, 15:48
  14. Beste allemaal. Ik deel veel van jullie zorgen. Om deze reden wil ik me sterk maken voor een meer democratisch Europa waarin we in directe verkiezingen kunnen stemmen voor Europese Partijen. Als Europa de dienst uitmaakt laten wij burgers dan in dat Europa aan de touwtjes trekken en strijden voor een sterk en welvarend Nederland in een Europa dat gemeentes, provinciën en de nationale overheid de ruimte biedt maatwerk te leveren.

    Ik ben jong en ik geloof in een toekomst voor Nederland in een meer democratisch en welvarender Europa!

    Geplaatst door merian | 20 mei 2012, 16:00
  15. Mensen zijn toch zo dom soms, IEDEREEN is omgekocht geweest met de propaganda dat we het gemakkelijk zullen treffen met de EURO als we op reis gaan….BULLSHIT!!! nu voel je zelfs niet dat je op reis bent, als dat de reden is om deze vervloekte euro te behouden….NEE DANK U! niks voor mij, zoveel verdriet, armoede, en ALLES is duurder, waarom zou ik deze munt nog willen dan??? om de toekomst van ons kinderen te schaden en hen te laten betalen voor de blunders van de EURO??? Hoe vlugger deze weg is hoe meer ademruimte ik zou voelen, Men moet niet dezelfde munt delen om samen te kunnen werken binnen europa, daarvoor zijn wetten, niet munt stukken, MAAR! U en IK betalen ervoor om hun “EURO PROJECT”te promoten, hoe dom zijn we?????, terwijl er toch wetten zijn, dus zie ik het nut niet om fier te zijn op de euro. MENSEN WORD WAKKER voor het hele economische systeem uiteen valt…..U bent Hollander, U bent fransman,U bent duitser, zou het niet beter zijn ons geschiedenis te delen als wij naar daar reizen, en de locale munteenheid gebruiken waarop we zo fier kunnen zijn, en ach tis toch altijd een reis naar een ander land toch als we de locale munt uithalen en er mee betalen, terwijl we nu gewoon die zelfde vervloekte euro boven halen, met niet eens het gevoel dat we ver van huis zijn? dat gevoel wil ik gerust ruilen, uren aanschuiven aan de bank om gulden of franse franken te kopen, waarom niet???? das de charme, de eenvoud, en de fierheid van ons locale munt….WEG met de EURO!!!!!!

    Geplaatst door Ben | 20 november 2012, 20:04

Trackbacks/Pingbacks

  1. Pingback: VRIJHANDELSASSOCIATIE: JA! EUROPESE UNIE: NEE! « HERSTEL DE REPUBLIEK - 14 mei 2012

  2. Pingback: BOINNK!!! | VRIJHANDELSASSOCIATIE: JA! EUROPESE UNIE: NEE! - 15 mei 2012

Reageer op het artikel

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

ARCHIEF

Vul hier uw E-Mail adres in en ontvang een melding van een nieuw geplaatst artikel

CONTACT INLICHTINGENDIENST van de BATAAFSE REPUBLIEK [IBR]

Hits vanaf 1 maart 2010

  • 3,494,493 hits

F_Counter

Flag Counter

STATCOUNTER

wordpress statistics

WAT HEEFT U OVER VOOR EEN JAARGANG “VRIJSTAAT POST”?

Volg

Ontvang elk nieuw bericht direct in je inbox.

Doe mee met 617 andere volgers